Durch Arbeiten im Rechenzentrum kann die Erreichbarkeit am 20. und 21. April 2024 kurzfristig eingeschränkt sein.
Download
s41598-021-00551-9.pdf 1,97MB
WeightNameValue
1000 Titel
  • Tablet PC use directly affects children's perception and attention
1000 Autor/in
  1. Wetzel, Nicole |
  2. Kunke, Dunja |
  3. Widmann, Andreas |
1000 Erscheinungsjahr 2021
1000 LeibnizOpen
1000 Publikationstyp
  1. Artikel |
1000 Online veröffentlicht
  • 2021-10-27
1000 Erschienen in
1000 Quellenangabe
  • 11(1):21215
1000 FRL-Sammlung
1000 Copyrightjahr
  • 2021
1000 Lizenz
1000 Verlagsversion
  • https://doi.org/10.1038/s41598-021-00551-9 |
1000 Publikationsstatus
1000 Begutachtungsstatus
1000 Sprache der Publikation
1000 Abstract/Summary
  • Children currently grow up with a marked increase in interactive digital mobile media. To what extent digital media directly modulate children's perception and attention is largely unknown. We investigated the processing of task-irrelevant auditory information while 37 children aged 6;8-9;1-years played the identical card game on a tablet PC or with the experimenter in reality. The sound sequence included repeated standard sounds and occasionally novel sounds. Event-related potentials in the EEG, that reflect sound-related processes of perception and attention, were measured. Sounds evoked increased amplitudes of the ERP components P1, P2 and P3a during the interaction with the tablet PC compared to the human interaction. This indicates enhanced early processing of task-irrelevant information and increased allocation of attention to sounds throughout the interaction with a tablet PC compared to a human partner. Results suggest direct effects of typical situations, where children interact with a tablet PC, on neuronal mechanisms that drive perception and attention in the developing brain. More research into this phenomena is required to make specific suggestions for developing digital interactive learning programs.
1000 Sacherschließung
lokal Neuroscience
lokal Perception
lokal Psychology
lokal Cognitive neuroscience
lokal Attention
1000 Fächerklassifikation (DDC)
1000 Liste der Beteiligten
  1. https://orcid.org/0000-0002-2352-5366|https://orcid.org/0000-0003-0170-7668|https://orcid.org/0000-0003-3664-8581
1000 Label
1000 Förderer
  1. Center for Behavioral Brain Sciences |
  2. European Regional Development Fund |
  3. Leibniz-Gemeinschaft |
  4. Deutsche Forschungsgemeinschaft |
  5. Projekt DEAL |
1000 Fördernummer
  1. -
  2. ZS/ 2016/04/78120
  3. P58/2017
  4. WE5026/1-2
  5. -
1000 Förderprogramm
  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. Open Access Fund
1000 Dateien
  1. Tablet PC use directly affects children's perception and attention
1000 Förderung
  1. 1000 joinedFunding-child
    1000 Förderer Center for Behavioral Brain Sciences |
    1000 Förderprogramm -
    1000 Fördernummer -
  2. 1000 joinedFunding-child
    1000 Förderer European Regional Development Fund |
    1000 Förderprogramm -
    1000 Fördernummer ZS/ 2016/04/78120
  3. 1000 joinedFunding-child
    1000 Förderer Leibniz-Gemeinschaft |
    1000 Förderprogramm -
    1000 Fördernummer P58/2017
  4. 1000 joinedFunding-child
    1000 Förderer Deutsche Forschungsgemeinschaft |
    1000 Förderprogramm -
    1000 Fördernummer WE5026/1-2
  5. 1000 joinedFunding-child
    1000 Förderer Projekt DEAL |
    1000 Förderprogramm Open Access Fund
    1000 Fördernummer -
1000 Objektart article
1000 Beschrieben durch
1000 @id frl:6430054.rdf
1000 Erstellt am 2021-11-01T11:50:07.569+0100
1000 Erstellt von 242
1000 beschreibt frl:6430054
1000 Bearbeitet von 317
1000 Zuletzt bearbeitet Tue Nov 02 14:36:55 CET 2021
1000 Objekt bearb. Tue Nov 02 14:11:38 CET 2021
1000 Vgl. frl:6430054
1000 Oai Id
  1. oai:frl.publisso.de:frl:6430054 |
1000 Sichtbarkeit Metadaten public
1000 Sichtbarkeit Daten public
1000 Gegenstand von

View source